Legitymacje


W związku z przekazaną KIDP przez Państwową Wytwórnię Papierów Wartościowych (PWPW) informacją o braku przydatności (z uwagi na nikłe wykorzystywanie w praktyce) certyfikatów podpisu kwalifikowanego lub niekwalifikowanego instalowanych na mikroprocesorze stykowym na kartach typu „legitymacja doradcy podatkowego”, podjęte zostały z PWPW negocjacje, mające na celu – w związku z rezygnacją z instalowania na legitymacji doradcy podatkowego podpisu elektronicznego – obniżenie wartości zakupu tego dokumentu.

W wyniku ww. rozmów podpisano aneks, na podstawie którego od 1 stycznia br. produkowane są tylko legitymacje bez mikroprocesora, a ich cena została obniżona do 50 zł brutto.

Kwotę należy wpłacić na numer konta, który zostanie przesłany e-mailowo po złożeniu wniosku w panelu mDoradca.
Fakturę VAT za legitymację wystawia pracownik biura KIDP świadczący pracę w Regionalnym Oddziale KIDP. 

Uprzejmie informujemy, że w dniu 12 stycznia 2013 roku o godz. 00.00 zostanie uruchomiony w systemie mDoradca nowy moduł do składania przez doradców podatkowych wniosków o legitymacje. Moduł ten powstał w oparciu o postanowienia umowy podpisanej przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych z Państwową Wytwórnią Papierów Wartościowych w dniu 20 grudnia 2012 r. Zawarcie nowej umowy miało na celu ułatwienie i przyspieszenie procedury wydawania legitymacji doradcom podatkowym. Z dniem 12 stycznia 2013 r. wszystkie czynności związane z uzyskaniem legitymacji będą wykonywane wyłącznie za pośrednictwem panelu mDoradca, począwszy od wypełnienia wniosku przez doradcę podatkowego, jego weryfikacji przez pracowników Biura KIDP, wysyłki do PWPW aż do uzyskania informacji o przygotowaniu legitymacji do odbioru. Na każdym etapie tej procedury doradca podatkowy, logując się do systemu mDoradca, będzie mógł sprawdzić status swojego wniosku, a po jego wysłaniu do PWPW przewidywany termin odbioru legitymacji.
 
Poniżej znajduje się instrukcja składania wniosków o legitymacje – co zrobić, aby uzyskać legitymację?

1.    Zalogować się do panelu mDoradca.
2.    Wejść w zakładkę mWnioski i wybrać opcję „Nowa legitymacja dla doradcy podatkowego”.
3.    Wypełnić wszystkie dane, dodać zdjęcie i wzór podpisu.
4.    Kliknąć opcję „wyślij”.
5.    Na liście wniosków pojawi się złożony wniosek ze statusem nowy (wniosek oczekuje na weryfikację).

6.   Przy złożonym wniosku będzie odnotowywany jego status - informacja na jakim etapie realizacji znajduje się wniosek.

 
Poniżej przedstawiamy wymogi systemowe dotyczące rozdzielczości i formatu załączanych do wniosków plików:

Fotografia:
Rozdzielczość zdjęcia: min. 415 x 530 pikseli i 500 dpi
Akceptowane formaty pliku: JPG, PNG, GIF.

Podpis:
Rozdzielczość zdjęcia: min. 450 x 176 pikseli i 500 dpi
Akceptowane formaty pliku: JPG, PNG, GIF.

Zmniejszanie rozmiaru plików - www.pixresizer.softonic.pl

W przypadku dołączenia do wniosku plików nie spełniających ww. wymogów zostanie on automatycznie odrzucany przez system.

Pliki do pobrania
akcja

Kontakt

tel.: (42) 636 87 08, 723 570 516(31)
Łódzki Oddział Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Al. Marsz.J.Piłsudskiego 12 / 314
90-051 Łódź

tel. (42) 636 87 08, 723 570 516(31)
fax.

x
x